Moje kompetencje

Ile czasu ma odbiorca Twojej treści na LinkedIn, by zauważyć Twój post? Co sprawi, że przeczyta, zostawi lajka, komentarz lub udostępni?

Wartościowa treść to nie wszystko. Zależy Ci na tym, żeby Twoje publikacje na LinkedIn docierały do właściwych osób i angażowały je? Zastosuj model AIDA: zaintryguj i zaciekaw początkiem, ułóż dobrze przekaz, by wciągnął do końca i zostaw takie wrażenie, by Twój odbiorca chciał wejść z Tobą w dialog!

Pokażę Ci zastosowanie AIDA w praktyce na podstawie posta mojej klientki Magdy, który wygenerował jej sprzedaż.

AIDA to akronim od słów Attention, Interest, Desire, Action.

ATTENTION:

Pamiętaj, że odbiorca scrollując swoją ścianę („walla”) ma 2-3 sekundy, żeby zatrzymał wzrok na Twojej treści. To, co widzi na starcie to 2-3 zdania i grafika, video lub zdjęcie.

Aktualnie kluczową kwestią jest początek, tzw. hook. Nie chodzi o przebiegłą treść typu „clickbait”, bo publika jest zmęczona taką zanętą, która później okazuje się czymś innym. Hook to początek, który wywołuje w czytelniku uczucie „O! To ciekawe. Nie znam tego, ciekawe, co jest dalej”. Mamy zaciekawić, zastanowić, wzbudzić apetyt.

Moja klientka Magda chciała przyciągnąć osoby tworzące kursy online, więc zaczęła post statystyką i wprowadzeniem do case study:

🚀 12-krotny wzrost sprzedaży bez 12-krotnego wzrostu budżetu reklamowego? Poznaj case study mojego klienta, który wprowadził do swojego biznesu produkt cyfrowy w postaci kursu online.

INTEREST

Masz uwagę odbiorcy? Teraz czas go zainteresować i wciągnąć w treść! Opowiedz historię, podziel się swoją wiedzą lub rozwiń case study. To moment, w którym pokazujesz, że warto przeczytać Twój post do końca.

Moja klientka Magda pisze dalej:

Łukasz „Knopek” Konopka jest zawodowym lektorem, głosem Eurosportu i Eski Rock. Czyta filmy dla Netflixa, Discovery Channel i wielu innych. Jako pierwszy w Polsce, stworzył kurs emisji głosu i dykcji online. 12-krotny wzrost wygenerowaliśmy już przy pierwszej wspólnej kampanii.

DESIRE

Ludzie lubią historie, z którymi mogą się utożsamić. Pokaż, jakie korzyści daje stosowanie Twoich metod i jak mogą one wpłynąć na ich wyniki. To wzbudzi ich pragnienie, by zostać z Tobą w kontakcie, odezwać się, kupić.

W poście Magdy możesz doczytać:

Jak osiągnęliśmy taki wzrost i powtarzalność wyniku?
👉 Zmieniliśmy nazwę kursu z Kursu Lektorskiego na Kurs Mistrzowskiej Komunikacji. Z badań wyszło, że większość odbiorców nie planuje zostać zawodowymi lektorami.
👉 Odświeżyliśmy zawartość pakietów, dodaliśmy do oferty pakiet VIP > 6 500 zł i sprzedaliśmy wszystkie miejsca.
👉 Sprzedaż otworzyliśmy na webinarze.

ACTION

Na koniec posta warto dodać jasną wskazówkę, co odbiorca ma dalej zrobić.

  • Może to być pytanie: chcesz dowiedzieć się, jakie 3 dodatkowe kroki wdrożyliśmy? Daj znać w komentarzu, a ja odpiszę Tobie bezpośrednio.
  • Może to być zachęta do podzielenia się opinią lub historią w komentarzu: „Masz pomysł, jak inaczej nazwać kurs? Podaj 2 przykłady tytułów, które Ciebie przyciągnęły"

Albo to, co wybrała Magda, czyli zachęta do kontaktu i otworzenie drzwi, by klient zgłosił się po usługę:

Czy produkty cyfrowe mogą być dochodową gałęzią Twojego biznesu?
To zależy! 🚀 Odezwij się do mnie, a podpowiem Ci dokładnie od czego zacząć.

Model AIDA pozwoli Ci tworzyć angażujące i skuteczne posty na LinkedIn. Zastosowanie czterech kluczowych elementów: przyciągającego otwarcia, budowania zainteresowania, wzbudzania pragnienia i jasnego wezwania do działania – sprawi, że Twoje treści będą zaczną być widoczne, a zasięgi wzrosną.

Czujesz już, że łatwiej pisać, kiedy masz prostą strukturę? Przeanalizuj swoje treści i zweryfikuj, czy zawierają elementy modelu AIDA. Jeśli nie – trenuj! 

Autorka:

Justyna Jakubczyk, prezeska CX House, tancerka w biznesie, rozwija markę ekspercką na LinkedIN od 2018 roku. Dzięki LinkedIn pozyskała współprace m.in. z: PZU Zdrowie, Alior Bank, Europejski Fundusz Leasingowy, wakacje.pl, uPacjenta, mLeasing, IKEA.

Prowadzi mentoringi i kurs online “Sprzedaż B2B na LinkedIN”. 

Link do profilu: https://www.linkedin.com/in/justynajakubczyk/