Wartościowa treść to nie wszystko. Zależy Ci na tym, żeby Twoje publikacje na LinkedIn docierały do właściwych osób i angażowały je? Zastosuj model AIDA: zaintryguj i zaciekaw początkiem, ułóż dobrze przekaz, by wciągnął do końca i zostaw takie wrażenie, by Twój odbiorca chciał wejść z Tobą w dialog!
Pokażę Ci zastosowanie AIDA w praktyce na podstawie posta mojej klientki Magdy, który wygenerował jej sprzedaż.
ATTENTION:
Pamiętaj, że odbiorca scrollując swoją ścianę („walla”) ma 2-3 sekundy, żeby zatrzymał wzrok na Twojej treści. To, co widzi na starcie to 2-3 zdania i grafika, video lub zdjęcie.
Aktualnie kluczową kwestią jest początek, tzw. hook. Nie chodzi o przebiegłą treść typu „clickbait”, bo publika jest zmęczona taką zanętą, która później okazuje się czymś innym. Hook to początek, który wywołuje w czytelniku uczucie „O! To ciekawe. Nie znam tego, ciekawe, co jest dalej”. Mamy zaciekawić, zastanowić, wzbudzić apetyt.
Moja klientka Magda chciała przyciągnąć osoby tworzące kursy online, więc zaczęła post statystyką i wprowadzeniem do case study:
INTEREST
Masz uwagę odbiorcy? Teraz czas go zainteresować i wciągnąć w treść! Opowiedz historię, podziel się swoją wiedzą lub rozwiń case study. To moment, w którym pokazujesz, że warto przeczytać Twój post do końca.
Moja klientka Magda pisze dalej:
DESIRE
Ludzie lubią historie, z którymi mogą się utożsamić. Pokaż, jakie korzyści daje stosowanie Twoich metod i jak mogą one wpłynąć na ich wyniki. To wzbudzi ich pragnienie, by zostać z Tobą w kontakcie, odezwać się, kupić.
W poście Magdy możesz doczytać:
👉 Zmieniliśmy nazwę kursu z Kursu Lektorskiego na Kurs Mistrzowskiej Komunikacji. Z badań wyszło, że większość odbiorców nie planuje zostać zawodowymi lektorami.
👉 Odświeżyliśmy zawartość pakietów, dodaliśmy do oferty pakiet VIP > 6 500 zł i sprzedaliśmy wszystkie miejsca.
👉 Sprzedaż otworzyliśmy na webinarze.
ACTION
Na koniec posta warto dodać jasną wskazówkę, co odbiorca ma dalej zrobić.
- Może to być pytanie: chcesz dowiedzieć się, jakie 3 dodatkowe kroki wdrożyliśmy? Daj znać w komentarzu, a ja odpiszę Tobie bezpośrednio.
- Może to być zachęta do podzielenia się opinią lub historią w komentarzu: „Masz pomysł, jak inaczej nazwać kurs? Podaj 2 przykłady tytułów, które Ciebie przyciągnęły"
Albo to, co wybrała Magda, czyli zachęta do kontaktu i otworzenie drzwi, by klient zgłosił się po usługę:
To zależy! 🚀 Odezwij się do mnie, a podpowiem Ci dokładnie od czego zacząć.
Model AIDA pozwoli Ci tworzyć angażujące i skuteczne posty na LinkedIn. Zastosowanie czterech kluczowych elementów: przyciągającego otwarcia, budowania zainteresowania, wzbudzania pragnienia i jasnego wezwania do działania – sprawi, że Twoje treści będą zaczną być widoczne, a zasięgi wzrosną.
Autorka:
Justyna Jakubczyk, prezeska CX House, tancerka w biznesie, rozwija markę ekspercką na LinkedIN od 2018 roku. Dzięki LinkedIn pozyskała współprace m.in. z: PZU Zdrowie, Alior Bank, Europejski Fundusz Leasingowy, wakacje.pl, uPacjenta, mLeasing, IKEA.
Prowadzi mentoringi i kurs online “Sprzedaż B2B na LinkedIN”.
Link do profilu: https://www.linkedin.com/in/justynajakubczyk/