Nasze działania

Przekuj swój pomysł biznesowy w działanie pod okiem praktyków. Czekamy na Ciebie!

Zapraszamy na 3 warsztaty prowadzone przez znakomitych ekspertów, podczas których popracujesz nad swoim pomysłem biznesowym:

 

1.  Warsztat - Jak sprawdzić, czy pomysł chwyci na rynku? - Izabela Bernau-Ławniczak

Termin: 22.11.2022 (wtorek), g. 17.30 - 20.30

Każdego dnia powstaje na świecie kilkaset startupów. Kreatywne głowy wymyślają miliony fantastycznych produktów lub usług. Każdy wierzy, że to właśnie jego rozwiązanie zawojuje rynek i zarobi co najmniej konkretne pieniądze. Jak to mówią: wiara czyni cuda, a najbardziej kochamy swoje własne pomysły :) Niemniej ostrożności nigdy za wiele. I zanim wejdziesz na rynek szerokim krokiem - na tym warsztacie nauczysz się, jak na chłodno spojrzeć na Twój potencjalny biznes. Pokażę Ci, jak podejść do tzw. walidacji konceptu.

W oparciu o poznane techniki będziesz mogła/mógł:

  • Sprawdzać, czy adresujesz go do właściwej grupy docelowej.
  • Dowiedzieć się, czego pragnie Twoja grupa docelowa i jak to sprawdzić. 
  • Ogarnąć, w jaki sposób przetestować produkt lub usługę i czy warto testować, i co to w ogóle znaczy? 

O prowadzącej:  

Izabela Bernau-Ławniczak - szefowa projektów badawczych w Very Human Services oraz członkini Service Design Polska. Od 2017 roku wykładowczyni na Collegium Da Vinci, od 7 lat menadżerka produktu i projektantka usług/produktów spożywczych w KL Energy. W latach 90-tych zajmowała się marketingiem i PR-em. Zajmuje się rozwijaniem różnorodnych biznesów i usług ( m.in. sprzedażowych, lotniskowych, bankowych, gastronomicznych, medycznych, muzealnych) w oparciu o potrzeby użytkowników i silne sygnały zmian rynkowych. Łączy doświadczenie strategiczne i umiejętności analityczne/badawcze z obszaru human centred design (customer experience, service design i design research), doradca mentoringowy. Współautorka narzędzia metodycznego “Otwarte Karty”. Inwestor

 

2. Warsztat - Opowiedz o swoim pomyśle - Małgorzata Wardaszka

  • Termin:29.11.2022 (wtorek), g. 17.30 - 20.30 

Warsztat, podczas którego poznasz podstawy z zakresu strategii marki i komunikacji. Nauczysz się opowiadać o swoim pomyśle i projektować komunikację w oparciu o wiedzę nt. grupy docelowej i esencji Twojej marki. Podczas warsztatu pracujemy, używając narzędzi strategicznych oraz tych zaczerpniętych z metod projektanckich (design thinking). 

Najważniejsze zagadnienia:

  •   Co to jest marka?
  •   Z jakich elementów się składa?
  •   Strategia komunikacji, czyli co i komu chcemy powiedzieć o naszej marce?
  •   Elevator Pitch – opowiedz o swoim pomyśle w 2 minuty.

 O prowadzącej:  

Małgorzata Wardaszka - strateżka marki i komunikacji, zanurzona w nurcie HCD (human centered design), moderatorka Design Thinking. Na co dzień pracuje z firmami z sektora MŚP a także z młodymi, dopiero startującymi biznesami. Twórczyni podcastu Marki Testowane na Ludziach, w którym udowadnia, że małe biznesy mogą mieć wielkie strategie. W ramach Inkubatora UW i Akademii im. Leona Koźmińskiego prowadzi ze studentami zajęcia z projektowania strategii marki w duchu H2H. 

 

3. Warsztat - Jak to się wszystko wycenia? - Urszula Szwed

  • Termin: 07.12.2022 (środa), g. 17.30 - 20.30

Umiejętność poruszania się w danych liczbowych w prowadzeniu biznesu jest równie istotna, jak świetny na niego pomysł, zaangażowanie w realizację działań, determinacja w osiąganiu celów, umiejętne obchodzenie się z porażką, czy zdolność nawiązywania relacji. 

Podczas warsztatów będziemy:

  • pracować na "żywym organizmie", czyli przy pomocy Excel'a będziemy się starali wyliczyć realne koszty prowadzenia działalności, 
  • poszukamy tych kosztów, których na pierwszy rzut oka nie widać (a w toku prowadzenia firmy na pewno się pojawią), 
  • nauczymy się estymować przychody. 

Pomogę Ci zderzyć plany i wyobrażenia z rzeczywistością liczb i cyfr. Wyjaśnimy sobie, czym różni się wymarzony przychód, od tego który możemy realnie osiągnąć. Wspólnie zamienimy Twój pomysł na dane, które pokażą Ci jak/kiedy/i czy Twój pomysł da się zrealizować. Jest to spotkanie dla początkujących, więc jeżeli jesteś lwem wyliczeń, to nie jest spotkanie dla Ciebie.

O prowadzącej:  

Urszula Szwed - współautorka produktu "Otwarte Karty" - autorskiego narzędzia pomagającego grupom zamieniać się w zespoły, usprawniać dialog i komunikację, poprawiać komfort i atmosferę pracy. Od 8 lat współwłaścicielka studia projektowego Dinksy (odpowiedzialna za rozwój biznesu oraz sprzedaż produktów i usług), doradczyni biznesowa pomagająca małym i średnim firmom osiągać wielkie cele (zwłaszcza sprzedażowe). W latach 2010 - 2013 creative director w grupie marketingowej ArtGroup. W poprzednich latach koordynatorka i konsultantka wizualna (EuroZet, agencja PR-owska, International Festival of Film Producers “RegioFun”). Mentorka w programach wspierających rozwój młodych biznesów. Laureatka nagród Śląska Rzecz oraz nagrody Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych za zaprojektowanie innowacyjnych produktów i usług.

Zapisz się już dziś w dwóch krokach:

  1. Zarejestruj się na Rozwijamy.edu.pl.
  2. Do dnia 4.11.2022 wypełnij formularz zgłoszeniowy - ścieżka ROZWIŃ POMYSŁ.